Ανοίγουν την Δευτέρα Δημοτικά, Νηπιαγωγεία και Παιδικοί Σταθμοί

Ανοίγουν την Δευτέρα Δημοτικά, Νηπιαγωγεία και Παιδικοί Σταθμοί

Ανοίγουν την Δευτέρα Δημοτικά, Νηπιαγωγεία και Παιδικοί Σταθμοί.

Ανοίγουν την Δευτέρα 11 Ιανουαρίου 2021, οι εκπαιδευτικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, τα Δημοτικά σχολεία, τα Νηπιαγωγεία και οι Παιδικοί και Βρεφονηπιακοί Σταθμοί.

Ανοίγουν επίσης τα σχολεία Ειδικής Αγωγής όλων των βαθμίδων.

Την ίδια ώρα παραμένει το lockdown στην χώρα για ακόμα μια εβδομάδα.

Αναλυτικά όσα έχουν ανακοινωθεί για τα σχολεία.

Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε χθες ο Νίκος Χαρδαλιάς, όσον αφορά στη λειτουργία των σχολείων,

όπως γνωρίζετε ανοίγουν από τη Δευτέρα τα Νηπιαγωγεία, τα Δημοτικά σχολεία και τα σχολεία Ειδικής Αγωγής

όλων των βαθμίδων, καθώς και οι παιδικοί και οι βρεφονηπιακοί σταθμοί.

Το τονίζουμε και οι παιδικοί και οι βρεφονηπιακοί σταθμοί.

Όπως έχει ανακοινωθεί, η έναρξη της δια ζώσης εκπαίδευσης συνοδεύεται από επιπλέον μέτρα προκειμένου να διασφαλιστεί η προστασία της υγείας των μελών της σχολικής κοινότητας.

Πιο συγκεκριμένα, υπάρχει πρόβλεψη για διαφοροποιημένη ώρα προσέλευσης και αναχώρησης ανά ομάδες τμημάτων, όπου αυτό είναι εφικτό και αναγκαίο,

με εξαίρεση περιπτώσεις μαζικής μεταφοράς μαθητών, καθώς και για χρήση περισσότερων της μιας εισόδου της σχολικής μονάδας όπου αυτές υπάρχουν.

Επιπλέον, όσοι εκπαιδευτικοί επιθυμούν να επιβληθούν σε δωρεάν έλεγχο Covid-19 μπορούν να αιτηθούν δωρεάν εξέταση για τον κορονοϊό

μέσω της πλατφόρμας edu.testing.gov.gr, όπως ήδη ανέφερε και η Καθηγήτριά μας, η κυρία Παπαευαγγέλου.

Και θα ενημερώνονται για τα ραντεβού τους με sms για το πλησιέστερο από τα 386 σημεία ελέγχου σε όλη την Ελλάδα.

Ήδη σήμερα πραγματοποιήθηκαν τα πρώτα τεστ σε εκπαιδευτικούς και η διαδικασία θα συνεχιστεί, καθώς τα τεστ πραγματοποιούνται με σειρά προτεραιότητας.

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να βρουν περισσότερες πληροφορίες και να υποβάλουν αίτηση,

προκειμένου να γίνουν υποψήφιοι για δωρεάν δειγματοληπτικό έλεγχο στη σελίδα testing.gov.gr.

Επανέρχομαι στη λειτουργία των σχολείων και θα ήθελα να σημειωθεί ότι διατηρούνται σε ισχύ όλα τα ήδη ληφθέντα μέτρα πρόληψης και οι οδηγίες του ΕΟΔΥ,

όπως υποχρεωτική χρήση μάσκας σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους, η χρήση αντισηπτικών, οι σχολαστικοί καθαρισμοί, τα ειδικότερα μέτρα για προσαρμοσμένη λειτουργία κυλικείων.

Όσον αφορά στους παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς, υπενθυμίζω ότι η χρήση μάσκας είναι υποχρεωτική για τους εργαζομένους και προαιρετική για τους μαθητές.

Όπως γνωρίζετε, τα Δημοτικό σχολεία, τα Νηπιαγωγεία και οι βρεφονηπιακοί και παιδικοί σταθμοί θα ανοίξουν και στις περιοχές που ισχύουν πρόσθετα περιοριστικά μέτρα,

μετά τη σχετική εισήγηση της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας Δημόσιας Υγείας έναντι του κορονοϊού.

Στις περιοχές αυτές, δηλαδή :

Στους Δήμους Ασπροπύργου, Ελευσίνας, Αλιάρτου-Θεσπιέων, Κοζάνης, Βοΐου, Εορδαίας, καθώς και τις τοπικές κοινότητες Κέλλης της Περιφερειακής Ενότητας Φλώρινας,

Σπερχειάδας της Περιφερειακής Ενότητας Φθιώτιδας, Παλαιοκάστρου Σητείας της Περιφερειακής Ενότητας Λασιθίου, Ανθήλης της Περιφερειακής Ενότητας Φθιώτιδας,

καθώς και Στροφής, Νέδας, Αγιοχωρίου, Ηπίου της Περιφερειακής Ενότητας Ροδόπης, χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή.

Για αυτό και καλούμε τους κατοίκους να είναι ιδιαίτερα συνεπείς στην τήρηση των μέτρων και να τα εφαρμόζουν με μεγάλη προσήλωση.

Ιδιαίτερα προσεκτικοί στην εφαρμογή των μέτρων πρέπει να είμαστε όλοι μας, αλλά μια επιπρόσθετη προσοχή απαιτείται :

Στη Βοιωτία, την Δυτική Αττική, την Κοζάνη και την Ροδόπη και από χθες και στην Χαλκιδική, λόγω του αυξημένου επιδημιολογικού φορτίου που παρατηρείται στις περιοχές αυτές.

Η Καθηγήτρια Παιδιατρικής Λοιμωξιολογίας και μέλος της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων Βάνα Παπαευαγγέλου ανέφερε τα εξής :

Τη Δευτέρα 11 Ιανουαρίου θα ανοίξουν τα Νηπιαγωγεία και τα Δημοτικά σχολεία μετά από σχετική εισήγηση της Επιτροπής μας.

Είναι σταθερή η θέση μας ότι η εκπαίδευση αποτελεί απόλυτη προτεραιότητα και τα σχολεία είναι τα τελευταία που θα πρέπει να κλείνουν

και τα πρώτα που θα επανέρχονται σε λειτουργία με τη βελτίωση των επιδημιολογικών δεδομένων.

Αν και η τηλεκπαίδευση λειτουργεί καλά σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες, τίποτε δεν μπορεί να αντικαταστήσει την εκπαίδευση με τη φυσική παρουσία.

Τα σχολεία έπρεπε να ανοίξουν, πρωτίστως για αναπτυξιακούς και δευτερευόντως για μαθησιακούς λόγους.

Οι δημιουργικές σχέσεις με τους συμμαθητές και τους δασκάλους, η συμμετοχή στο παιχνίδι έχουν ιδιαίτερη σημασία για τη σωματική και ψυχική υγεία των παιδιών μας.

Όλοι μας ακούμε παραδείγματα από το περιβάλλον μας, βλέπουμε τη σημαντική επιβάρυνση που εμφανίζουν πολλά μικρά παιδιά

από την μακροχρόνια παραμονή μέσα στο σπίτι και μακριά από το φυσικό τους περιβάλλον, που δεν είναι άλλο από το σχολείο τους.

Θυμίζω ότι στη συντριπτική πλειοψηφία τους, οι ευρωπαϊκές χώρες κατάφεραν να διατηρήσουν σε λειτουργία

τη δια ζώσης εκπαίδευση καθ’ όλη τη διάρκεια των προηγούμενων μηνών.

Στο σημείο αυτό, θα ήθελα να σταθώ και να τονίσω ότι αν και δικαίως συνεχώς αναφερόμαστε στους κεντρικούς ήρωες της πανδημίας,

που δεν είναι άλλοι από το ιατρονοσηλευτικό προσωπικό της πρώτης γραμμής, διακριτικοί και όχι λιγότερο όμως σημαντικοί ήρωες είναι και οι εκπαιδευτικοί μας.

Οι οποίοι κλήθηκαν να πετύχουν μια προσομοίωση σαν το μάθημα να γίνεται στην τάξη, να χρησιμοποιούν κάθε μέρα την ευρηματικότητά τους,

τη φαντασία τους, ώστε να κρατήσουν ζωηρό το ενδιαφέρον των μικρών μαθητών.

Εξακολουθούμε σθεναρά να υποστηρίζουμε ότι δεν παρατηρείται μετάδοση μέσα στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Δεδομένα από την ιχνηλάτηση που διενεργεί η Πολιτική Προστασία, έδειξαν ότι ακόμη και όταν τα σχολεία ήταν κλειστά κατά το μήνα Δεκέμβριο,

υπήρχε ενδοοικογενειακή μετάδοση από τα παιδιά η οποία μάλιστα ήταν υψηλότερη από αυτή που είχε παρατηρηθεί όταν τα σχολεία ήταν ανοιχτά.

Επιβεβαιώνοντας ότι το ασφαλέστερο μέρος για τα μικρά παιδιά είναι το σχολικό περιβάλλον, εκεί που τηρούνται τα μέτρα ατομικής προστασίας.

Είδαμε άλλωστε όλοι μας πόσο καλά εφάρμοσαν την καθολική χρήση της μάσκας όλα τα παιδιά τους προηγούμενους μήνες.

Στη χθεσινή συνεδρίαση της Επιτροπής μας, συζητήθηκε εάν θα πρέπει να ξεκινήσει η λειτουργία των Δημοτικών σχολείων και σε περιοχές με αυξημένο επιδημιολογικό φορτίο.

Σε κάποιες από αυτές τις περιοχές η αύξηση οφείλεται σε μια συρροή κρουσμάτων μετά από μια κοινωνική εκδήλωση,

ενώ σε κάποιες άλλες περιοχές αφορά μικρές κοινότητες με πολύ μικρό αριθμό μαθητών.

Για όλους τους παραπάνω λόγους, η Επιτροπή μας εισηγήθηκε να λειτουργήσει κανονικά η Πρωτοβάθμια εκπαίδευση

οριζόντια σε όλη τη χώρα και στις «κόκκινες» περιοχές, όπου εφαρμόζεται αυστηρή καραντίνα.

Επιπλέον μέτρα που θα εφαρμοστούν από τη Δευτέρα, περιλαμβάνουν τη σταδιακή προσέλευση αλλά και αποχώρηση,

τόσο των μαθητών όσο και των εκπαιδευτικών, με στόχο να έχουμε την κατά το δυνατόν μείωση του συγχρωτισμού.

Προφανές είναι ότι συνεχίζουν να ισχύουν όλοι οι κανόνες που είχαμε προτείνει από τον Σεπτέμβριο,

που αφορούν στη συστηματική εφαρμογή πολλαπλών μέτρων προφύλαξης που λειτουργούν σαν σύνολο.

Αυτά περιλαμβάνουν εκτός από την καθολική χρήση της μάσκας, τη λειτουργία του σχολείου σε σταθερές μικρές ομάδες παιδιών

οι οποίοι συστηματικά δεν θα έρχονται σε επαφή μεταξύ τους, τη σωστή και ορθή εφαρμογή υγιεινής των χεριών.

Τον καλό αερισμό των σχολικών αιθουσών και την αποχή από το σχολείο παιδιών και εκπαιδευτικών που εμφανίζουν συμπτώματα λοίμωξης.

Στόχος μας είναι όχι μόνο να μείνουν ανοιχτά τα Δημοτικά, αλλά να μπορέσουμε να ανοίξουμε και την Δευτεροβάθμια εκπαίδευση στο μέλλον,

εφόσον δεν έχουμε εκθετική αύξηση των κρουσμάτων τις επόμενες εβδομάδες.

Δεν εισηγηθήκαμε επί του παρόντος την έναρξη δια ζώσης εκπαίδευσης στην Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια εκπαίδευση,

επειδή ανησυχούμε για τις όποιες επιπτώσεις θα έχει τυχόν υπερμετάδοση στη διάρκεια των εορτών.

Οι εισηγήσεις μας είναι ιδιαίτερα προσεκτικές, πάμε βήμα-βήμα, ιδιαίτερα εν αναμονή των επιδημιολογικών δεδομένων.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι βρισκόμαστε στην καρδιά του χειμώνα.

Γνωρίζουμε πόσο δύσκολη είναι η αντιμετώπιση μιας πανδημίας, που οφείλεται σε λοίμωξη που μεταδίδεται αερογενώς, στη διάρκεια του χειμώνα που είμαστε συνεχώς μέσα σε κλειστούς χώρους.

Ανοίγουν την Δευτέρα Δημοτικά, Νηπιαγωγεία και Παιδικοί Σταθμοί…

Ερώτηση έκανε η Δημοσιογράφος κυρία Πετροπούλου :

Κυρία Παπαευαγγέλου και κύριε Μαγιορκίνη, πληθαίνουν οι φωνές από την ιατρική κοινότητα και τις τοπικές κοινωνίες που ζητούν αναβολή στο άνοιγμα των σχολείων.

Αν εκτιναχθούν τα κρούσματα υπάρχει περίπτωση να επιλέξετε το μοντέλο «ακορντεόν» στα σχολεία ή κλείσιμο των μονάδων στις «κόκκινες» περιοχές;

Και απάντησε η κυρία Παπαευαγγέλου :

“Αναφορικά με το ερώτημα για χρήση «ακορντεόν» ή κλείσιμο των Δημοτικών σχολείων σε περιοχές με αυξημένο επιδημιολογικό φορτίο, αναφέρθηκα στην εισήγηση μου.

Συζητήθηκε εκτενώς χθες, σε συνεδρίαση της Επιτροπής. Θυμίζω ότι είπαμε ότι προτεραιότητα μας είναι η λειτουργία των Δημοτικών.

Πραγματικά πιστεύουμε ότι ειδικά για την Πρωτοβάθμια εκπαίδευση, η επιβάρυνση του επιδημιολογικού φορτίου δεν είναι καθόλου σημαντική

και για αυτό τον λόγο εισηγηθήκαμε την οριζόντια λειτουργία όλων των σχολείων στις «κόκκινες» περιοχές.

Όπως έχει τονιστεί πάρα πολλές φορές εδώ είμαστε, μελετάμε τα επιδημιολογικά δεδομένα συνεχώς, τα παρατηρούμε

και στην περίπτωση που υπάρχει σημαντική έξαρση, ένα τρίτο κύμα σαν κι αυτό που βλέπουμε στην Γερμανία ή στην Αγγλία,

εδώ είμαστε να αλλάξουμε, να τροποποιήσουμε τις εισηγήσεις με γνώμονα την Δημόσια Υγεία.

Στην σημερινή συγκυρία των πραγμάτων και με τις σημερινές ισορροπίες, η εισήγηση είναι η οριζόντια εκπαίδευση των μαθητών”.

Παραμένουν λοιπόν σε τηλεκπαίδευση τα Γυμνάσια, τα Λύκεια και τα Πανεπιστήμια της χώρας.

Επιστρέφουν στα σχολεία Δημοτικά, Νηπιαγωγεία και Ειδικά σχολεία.

Επιστροφή και σε Παιδικούς και Βρεφονηπιακούς σταθμούς.

Ανοίγουν την Δευτέρα Δημοτικά, Νηπιαγωγεία και Παιδικοί Σταθμοί.

 

 

 

 

Αφήστε μια απάντηση

error: Content is protected !!